فصل 9 کتاب رفتار بنگاه و سازمان های صنعتی

پژوهشگر گرامی،شما با عنوان فصل 9 کتاب رفتار بنگاه و سازمان های صنعتی وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.
فصل 9 کتاب رفتار بنگاه و سازمان های صنعتی|50025937|iq

دانلود


این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد


قالب: Word


تعداد صفحات: 76


توضیحات:

رفتار بنگاه و سازمان‌های صنعتی-فصل 9


الگوهای انحصار چندجانبه


پرسش


سقوط قیمت‌های نفت خام؛ چرا مشتریان برخی مناطق، تأثیر آن‌ را در جایگاه‌های بنزین نمی‌بینند؟


در تابستان 2006، قیمت نفت خام از بشکه‌ای 74 دلار به 64 دلار کاهش یافت. در نتیجه سقوط قیمت‌های نفت خام، مصرف‌کنندگان اغلب مناطق با خوشحالی شاهد کاهش قیمت بنزین بودند، اما نه همه. در برخی مناطق، مردم این قدر خوش شانس نبودند.


در چند منطقه دورافتاده و مجزا، مصرف‌کنندگان مغبون شدند؛ چون جایگاه­داران بنزین این کاهش قیمت‌ را اعمال نکردند. گروه‌های حمایت از مصرف‌کننده اعلام کردند که فروشندگان بنزین با یکدیگر ساخت و پاخت کرده و با بالا نگه داشتن مصنوعی قیمت بنزین، به سودهای انحصاری دست‌یافته‌اند. واضح بود که جایگاه­داران چنین اتهاماتی را تکذیب کنند.


بر اساس شواهد فوق، آیا فکر می‌کنید جایگاه‌های بنزین در این مناطق برای کسب سودهای انحصاری دست به تبانی زده بودند؟ توضیح دهید.


اهداف آموزشی


پس از مطالعه فصل باید بتوانید:



مقدمه


تاکنون تحلیل ما از بازارها اثر رفتار راهبردی مربوط به تصمیم‌گیری مدیریتی را مورد ملاحظه قرار نداده است. در یک حالت حدی به بررسی حداکثر کردن سود در بازارهای رقابتی کامل و روابط انسانی پرداختیم. در این نوع بازارها، بنگاه­های بسیار زیادی با یکدیگر رقابت می‌کنند و فعالیت هیچ‌یک از بنگاه­ها بر روی سایر بنگاه­های موجود در بازار تأثیر ندارد. در یک حالت حدی دیگر به بررسی حداکثر کردن سود در بازار انحصار کامل پرداخت. بازار انحصار، بازاری است که در آن تنها یک بنگاه منحصر به فرد وجود دارد و تعامل راهبردی بین بنگاه­ها وجود ندارد یا بی‌معناست.


در این فصل و فصل بعدی (فصل 10) به بررسی تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در بازارهای انحصار چندجانبه می‌پردازیم. در این فصل به بررسی تصمیم‌گیری‌های مربوط به تولید و قیمت گذاری در چهار نوع بازار انحصار چندجانبه یا مدل‌های سوئیزی، کورنو، اشتاکلبرگ یا برتراند می‌پردازیم. در فصل بعد، چارچوب عمومی‌تری برای تحلیل سایر تصمیم‌گیری‌های مربوط به تبلیغات، تحقیق و توسعه، ورود صنعت و امثال آن ارائه می‌کنیم. در ادامه به طور بسیار کوتاه به معرفی بازار انحصار چندجانبه می‌پردازیم



مطالب دیگر:
📖دانلود جلسه اول پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان تحقیق و نگارش، اصول نگارش📖دانلود جلسه دوم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان سازمان نگارش📖دانلود جلسه سوم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان ارائه سخنرانی📖دانلود جلسه چهارم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان ساختار گزارش📖دانلود جلسه پنجم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان نکات تکمیلی📖پاورپوینت جام جهانی فوتبال📖پاورپوینت تجزیه و تحلیل بازار رشت📖پاورپوینت تولید آنزیمی شربت گلوکز📖پاورپوینت تیپ صحیح گاو📖پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری 37 اسلاید📖پاورپوینت تحقیق منابع و پرورش لوبیا و مدیریت آفت در آن📖پاورپوینت تجارب مدیریتی و باید و نبایدها در آن📖پاورپوینت تحقیق کار آموزی با موضوع بام سبز📖پاورپوینت پیشینه و تاریخ باغ سازی و توسعه آن📖پاورپوینت کتاب و درس تاریخ اسلام 201 اسلاید📖پاورپوینت cpu و انواع آن📖پاورپوینت تعریف بودجه و مبانی آن و کنترل مدیریت📖پاورپوينت چربی ها و روغن های سرخ کردن📖پاورپوینت جبر بول مدار منطقی📖پاورپوینت تكثير مصنوعی ماهيان خاوياری📖دانلود پاورپوینت آشنایی با فرايند توليد نرم افزار📖دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه در RUP📖پاورپوینت تفسير قرآن كريم📖پاورپوینت مقایسه معماری یونان و روم📖پاورپوینت تاریخچه کامپیوترها